Hvordan er I som kunde sikret hvis uheldet er ude og der sker en skade mens vi arbejder for jer?

Forsikring?

Som seriøs bryllups- og erhversfotograf tænker jeg ofte, hvad gør andre fotografer ja og faktisk også andre faggrupper af selvstændige for, at sikre jeres kunder hvis uheldet skulle være ude og I kommer til, at lave skade på jeres kunder eller kunders ting?

Jeg er i en branche hvor der er rigtig mange som har fotografering som en b-indtægt eller hvor folk slet ikke oplyser noget til skatte”far”, og derfor formentlig/måske leger lidt med ilden.

 

Hvilke forsikringer bør man tegne?

Jeg var blevet oplyst, at der var nogle lovpligtige erhverves forsikringer så derfor anskaffede jeg mig dengang jeg startede som selvstændig, en ansvarsforsikring samt arbejdsskades forsikring til min medarbejder, derud over har jeg også en kasko forsikring hvis mit udstyr skulle blive ødelagt.
S
å hvis uheldet er ude når vi er på en kunde opgave, så er kundens ting samt personer der er til stede faktisk dækket ret godt ind, ikke at det er sket for mig, men jeg tør alligevel næsten ikke tænke tanken til ende rent økonomisk hvis, jeg nu ikke havde mine forsikringer og så kom til at lave en person- eller tingskade hos en kunde, og man kan jo aldrig gardere sig, men blot forsikre sig.

Men ikke nok med det, det ville også ødelægge mig rent menneskeligt, hvis jeg forvoldte skade på en person, og så ikke kunne betale de omkostninger der ville være forbundet med skaden, herunder tabt arbejds fortjeneste, invaliditet, svie og smerte m.m.

Vis kunder respekt.

Det er i mine øjne også, at vise respekt over for en kunde, at være ordentligt forsikret, men måske er det bare mig der ikke ønsker, at gamble så højt spil.

Gad vist hvad andre fotografer der kører deres “business” som b-indtægt for ikke at tale om dem, der slet ikke oplyser noget nogen steder og dermed ikke har CVR nummer og erhvervs ansvarsforsikring, hvad gør de mon for, at sikre en kunde mod evt. skade på kunden, kundernes gæster og ting hvis uheldet skulle være ude mens de arbejder for kunderne?

Betyder det overhovedet noget for dig som kunde?

Betyder det overhovedet noget for dig som kunde, at jeg har disse forsikringer eller vægter I prisen på fotograferingen højere end en evt. økonomisk sikkerhed, hvis nu uheldet skulle være ude?

Det kunne ske næste gang.

En tænkt situation kunne være jeg snubler mens jeg er på en opgave, jeg støder i mit fald ind i en person som falder og slår hovedet kraftigt på en kantsten, personen får en hjerneskade, (sker jo faktisk ind i mellem med fok på cykel uden cykelhjelm).
Jeg ved jo godt min forsikring ikke kan lave om på tingene, men den kan i hvert fald holde både personen samt naturligvis også mit firma skadesfri.

Ha’ en dejlig dag.

Bedste hilsner Jan Igaard, fotograf

igaard.dk

Følg os på Facebook

Følg os på Instagram